A jövő bajnokai  királyi bánásmódot érdemelnek. Azt, aki segítőtársunk a munkában,  megfelelő bánásmódban kell részesíteni. Tehát miért is helyezzük  lovainkat lakhatatlan istállóba?  De még mielőtt átköltöztetnénk őket a rögtönzött pajtából a lehető  legdrágább istállóba, rengeteg dolog van, amit fontolóra kellene  vennünk. A jó szerkezetű, jól felépített istállónak jó a szellőzése,  világos, tágas, kényelmes benne úgy dolgozni, mint tartózkodni. Champ  Hough nagyszerű lovas és istálló építő szerint, az istálló ugyanolyan  otthonos kell legyen a lovak számára, mint számunkra a saját házunk. A  következőkben megoszt velünk néhány tippet, a több mint harminc istálló  felépítését követően szerzett tapasztalataiból.
 
 
    
        
              | 
        
        
            | 
             Amerikai istálló 
             
             
             | 
        
    
Hough azt javasolja, hogy mielőtt  elkezdenénk megtervezni az istállót, meg kell találnunk a célnak  megfelelő helyet. A megfelelő alatt egy olyan helyet ért, amely képes  biztosítani az olyannyira szükséges légáramlást és a megfelelő  vízelvezetést. Ezáltal megakadályozhatjuk a pajtán belül kialakuló  járványos megbetegedéseket. Ugyanakkor, egy jó telek könnyű hozzáférést  biztosít a különböző létesítményekhez, valamint az autópályához vagy az  úthoz. Hough szerint mindezt tartsuk szem előtt. Esztétikai okokból, a  hasznos, de nem igazán látványos dolgokat, például a trágya tárolót ne  tartsuk az utak és a ház közelében, hanem a pajta mellett. A szállító  dokkokat és rámpákat azonos módon kell tárolni.
Arra is felhívja az istálló építők  figyelmét, hogy a kellemetlenségek elkerülése végett, a szállító autók  parkolóhelye nem kellene zavarja a lovak közlekedését. A pajta  elrendezését illetően, Hough megosztja velünk saját trükkjét. Szó  szerint azt javasolja, hogy csökkentsük minimálisra az istálló boxok  közötti lépéseket, illetve távolságot. Ez azt jelenti, hogy a víztároló,  a takarmánytároló, valamint a lóápolási szerek  legyenek könnyen elérhetők vagy egymás mellett. Továbbá, szerinte a  potenciálisan piszkos helyiségeket, mint például az álló boxokat és a  fürdőhelyiségeket el kell zárni, illetve különíteni egymástól, hogy  kevesebb piszokkal legyen dolgunk a pajtában. Az álló boxok  választófallal történő ellátása, nagyszerű ötlet. Az istállók folyosóit  általában 3,5 méter hosszúra építik, de Hough ragaszkodik még, plusz 0,5  méterhez.
 
 
    
        
              | 
        
        
            | Tiszta istálló | 
        
    
Ez lehetővé teszi a járműveknek, hogy  bemehessenek az istállóba, a lovaknak meg a gondozóiknak pedig, elegendő  belső mozgásteret biztosít. A szélesebb ajtónyíláson keresztül több  fény árad a helyiségbe és javul a levegőáramlat. Ha szúnyoghálót  szerelünk az ablakokra és a tolóajtókra, az csökkenteni fogja a legyek számát,  míg a ventilátor lehetővé teszi a meleg levegő cseréjét, hűvösebb  levegőre. A jobb vízelvezetés végett, Hough az istálló aljzatának  lekövezését vagy aszfaltozását javasolja. Ráadásul, ezeken a lovak is  könnyebben tudnak járni. Idővel mindez megtérül, hiszen kevesebb lesz az  állatorvosnál befizetett számla, alacsonyabbak lesznek a karbantartási  és fenntartási költségek és növekedni fog az ingatlan értéke is.  Megfelelő istállókban a lovak egészségesebbek lesznek, jobban  szaporodnak és bajnoki minőségű utódokat hoznak a világra.